Skip to content
Home » דו”חות דו חודשיים בהליך חדלות פירעון

דו”חות דו חודשיים בהליך חדלות פירעון

בחלק הראשון של הליך פשיטת רגל/חדלות פירעון, יש צורך להגיש דו”ח מדי חודשיים על הוצאות והכנסות. מה משמעות הדו”ח? למה הוא משמש וכיצד עורכים אותו? על כך- במאמר זה.

כאשר ניתן צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון, מתחילה תקופה הנקראת “תקופת הביניים”, שהיא התקופה שבין מתן הצו לפתיחת הליכים ועד למתן הצו לשיקום כלכלי.

בתקופה הזו, היחיד מחוייב להגיש מדי חודשיים דו”ח דו חודשי, שאת הטופס על גביו הוא מוגש אפשר להוריד אותו באתר הממונה, ובו הוא מצהיר על כל ההוצאות וההכנסות שלו בחודשיים הללו.

לדו”ח יש לצרף גם אסמכתאות על ההוצאות ועל ההכנסות- משמעות הדבר היא שעל היחיד לשמור בעצם קבלות לכל ההוצאות שלו, ולהביא תלושי משכורת בכל פעם כדי להראות את המשכורת שלו. כמו כן, יש לצרף דפי חשבון בנק.

הדו”חות הדו חודשיים הם חשובים מאד, מכמה בחינות. ראשית, הם משמשים את הממונה ואת הנאמן למעקב אחרי ההתנהלות הכלכלית של היחיד, ולבדיקה שהתשלום החודשי שנקבע הוא לא נמוך מדי. בנוסף, הם אמורים להעיד על כך שיחיד מתנהל מבחינה כלכלית בצורה נכונה, ולא נכנס שוב לחובות.

הדו”חות הדו חודשיים גם יהיו בסיס לתכנית לשיקום כלכלי שתוגש לבית המשפט לפני הדיון בצו לשיקום כלכלי, ולכן הם יכולים להשפיע באופן משמעותי כיצד ייראו השנים הבאות של היחיד, שכן התשלום שנקבע בצו הוא תשלום לשלוש השנים הבאות.

כמו כן, אם היחיד אינו מגיש את הדו”חות בזמן, הדבר יכול לשמש עילה להארכת תקופת התשלום החודשי בצו לשיקום כלכלי– כך למשל, במקום שלוש שנים, בית המשפט עלול לקבוע ארבע שנים של תשלומים בשל פיגור בהגשת הדו”חות או הגשת דו”חות שאינם מלאים.

ישנן מספר טעויות נפוצות שנעשות בעת הגשת הדו”חות, וחשוב להימנע מהן:
הדו”חות אמורים להראות על התנהלות כלכלית נכונה, ולא על הגעה לסוף כל חודש ב”מינוס” מבחינת הוצאות מול הכנסות, ועל כן חשוב להתנהל נכון ולהצהיר על כך בהתאם.
הדו”חות אמורים לשקף את המצב הכלכלי עבור כל חודש, כך שיש להצהיר על תשלום שהוצא בחודש בו הוצא, גם אם הוא שולם עבור החודש הקודם.
חשוב להגיש את הדו”חות בזמן ולצרף קבלות מתאימות! ולא רק להצהיר על ההוצאות. איסוף הקבלות הוא חלק חשוב בהליך.

לאחר מתן הצו לשיקום כלכלי, אין צורך בהמשך הגשת הדו”חות.

לסיכום, בכל הליך ישנם אתגרים אחרים ונסיבות שונות. על כן, מומלץ להתייעץ עם עו”ד המומחה בתחום פשיטות רגל וחדלות פירעון על מנת לקבל ייעוץ אשר מותאם לנסיבותיכם האישיות ולצרכים האישיים שלכם.