Skip to content
Home » ראיון כנות הקשר

ראיון כנות הקשר

ראיון כנות הקשר הינו שלב משמעותי וחשוב בהליך, וזאת מאחר ופרשנות של הראיון נתונה לפקידים באופן בלעדי והוא משמש אותם להתרשמות מן הזוג. מרבית הסירובים לפתיחת תיק, אשר יכולים להוביל לשנים של התדיינות משפטית, נגרמים מכך שהזוג מגיע לראיון ללא ייצוג וללא הכנה מראש. הראיון נערך בכל תיק של איחוד משפחות או חיים משותפים, בטרם תינתן החלטה.

במסגרת הראיון, זכאי בן הזוג הזר להתראיין בשפת האם שלו ובשפה הנוחה לו, ויהיה על משרד הפנים להביא מתורגמן עבורו.

הראיון מתחיל בזיהוי של בני הזוג, בדיקת מסמכי הזיהוי שלהם, ואז בני הזוג יופרדו, ויתושאלו בנפרד זה מזה. הם יישאלו סדרה ארוכה של שאלות. אם הם גרים יחד, השאלות יהיו בחלקן על המגורים המשותפים, השכנים, מטלות הבית, עניינים כספיים ועוד. אם אינם גרים יחד עדיין, כמו במקרה בו בן הזוג הזר טרם קיבל אישור להיכנס לישראל, בני הזוג יישאלו שאלות על סדר היום איש של רעהו, היכן עובדים, תחביבים, אם יש מצבים רפואיים, ושאלות אישיות אחרות אשר מצופה מבני זוג לדעת זה על זה. למשל, בין השאלות הנפוצות ביותר, הינה השאלה כיצד בני הזוג הכירו זה את זה.

במסגרת הראיון נבדקים שני דברים חשובים: ראשית, בודקים כי התשובות שעונים בני הזוג הינן תואמות אחת את השניה, ושנית, בודקים האם בני הזוג יודעים זה על זה דברים מהותיים; כמו כן, בראיון ניתן לבדוק אם בני הזוג יודעים פרטים שסביר שיידעו אם הם גרים יחד. זהו כלי חשוב בידי משרד הפנים.

כאמור, מדובר בשלב הקריטי ביותר בתהליך, אשר הוא זה שמשמש כעילה לסירובים רבים. בני הזוג גם מגיעים לעיתים מתרבויות שונות או מנהגים שונים שיכולים להשפיע על הראיון, כך למשל, שאלה שנהוג לשאול היא כמה חדרים יש בדירה. בישראל נהוג לספור את הסלון כחדר נוסף, אולם במרבית הארצות התשובה לשאלה זו תהיה מספר חדרי השינה בלבד; הדבר עלול לגרום לתשובות סותרות בראיון. כמו כן, זוגות רבים הנמצאים ביחד שנים ארוכות שוכחים כיצד חגגו את ימי הולדתם בשנה הנוכחית. על כן, ייצוג משפטי נכון בשלב זה, יכול למנוע סירוב, ויתרה מכך- הוא יכול למנוע שנים של התדיינויות משפטיות מיותרות.

אם אתם זקוקים לייצוג בהליך איחוד משפחות או חיים משותפים, או אם הנכם זקוקים לייצוג בשלב הראיון, אתם מוזמנים לפנות למשרדנו בהקדם ולקבוע שיחת ייעוץ ללא עלות.